התרגיל הראשון

נכתב על ידי: יהודה עצבה

למשתתפי הסדנה האינטרנטית שלום רב. לאחר שקיימנו את הפגישה האנושית הראשונה שלנו בביתי, אני חש חובה נעימה לכתוב ולחדש את הקשר האינטרנטי בינינו. אכן אנו מגלים שהרגלי אכילה והרגלי לימוד הם חלק מהטבע האנושי ולא קל לשנותם. בנתיים עד שאשלח לכם את נושאי הלימוד המוצעים מוצע לכם תרגול קצר.
אתמול תיעדתי את המספר ציון שושן, מספר ירושלמי ותיק שאני מכיר שנים רבות. צילמתי ותיעדתי ממנו סיפורים רבים וסיפורי ביוגרפיה אישית.
לצורך התרגיל הלימודי, אני מוצא לנכון לצרף קישור לזכרון ילדות שלו. אני מצפה לשמוע מכם התייחסות על דרך הסיפור של מספר עממי מיוחד זה. אנא התייחסו, לדמותו, לדרך הסיפור שלו, לשפה הירושלמית שלו ובעיקר ענו לשאלה החשובה: האם הוא משדר אמת בסיפורו זה?
אנא נתחו את הסיפור המצולם. אנא התייחסו והגיבו לשאלה החשובה: האם זה סיפור, או לא?
האם יש לראות בזכרונות שלנו מאגר סיפורים?
האם כדאי לעבור חוויה דומה ולצלם, או להקליט, או לרשום סיפור מפי השכן, או בעל חנות המכולת, או המוכרת בקניון, או הפנסיונר בבית האבות, או כל אדם אחר. האם התנסות כזו היא חשובה ואם כן למה שלא ניגש ונבצע זאת מיד הלכה למעשה. מה עוצר בעדנו?

מה המיומנות שעלינו לרכוש בכדי לתעד סיפורים?

אלה רק חלק מהשאלות שאני מעלה וקיימות ודאי עוד רבות אחרות. בוא נחשוב עליהן יחד. זו משמעות הלימוד המשותף!!! לא בשמים היא!

אני מצרף את החומר המתועד להנאתכם בקישור הנילווה.

על מנת להגיע לקישור לחצו כאן.


© כל הזכויות שמורות
ב', חשוון, תשע"א. 9.11.10
1. סיפור שמע..
מאת: אילה בכור 15/11/2010
מוגבלת בזמן נולדה לי נכדה, בכל זאת שמעתי ואני חושבת..שהסיפור והמספר מתאימים מאד לשבת אחים גם יחד ולספר סיפורים..מה שנקרא מספר עממי בתוך הקהילה..לא הייתי הולכת להופעה שלו. אבל נחמד לשמוע בין חברים כאלה סיפורים ומספרים.
 
|