האתר מוקדש לזכרם של: סואלי, רעייתי, יונתי, תמתי. שסללה את נתיב חיינו. ולאחי האהוב אברהם שנפרד והוא עלם חמודות.
סיפורים
ארץ הקפה, הכדורגל והסמבה
השפה העברית
מכל הבא ליד
מספרים באתר
סיפורי אוכל
סיפורי ארץ ישראל
סיפורי בעלי חיים
סיפורי בעלי מלאכה
סיפורי גולשים
סיפורי דרויאנוב
סיפורי הומור
סיפורי החודש
סיפורי חגים
סיפורי חכמה
סיפורי חסידים
סיפורי ירושלים
סיפורי ירושלים לשידור
סיפורי משפחות
סיפורי עדות
סיפורי עם
סיפורי ערב
סיפורי קוסמים
סיפורי רפואה עממית
סיפורים ופעילות לימי הקורונה
סיפורים לילדים
סיפורים מוקלטים
סיפורים מן המקורות
ספרים
סרטונים
פינת הזכרונות
פתגמים
תחום כתיבה ומחקר
האזנה
גבן הגבינות הגלילי
האזנה לשירה וקטעי פרוזה.
הוי ארצי
לא פעם בקיץ
סונטה על לאה
קריאטרון
'שמע סיפור
תסכיתי רדיו
קהילות
הסדנה האינטרנטית
הרושמים
מועדון המספרים
סדנאות למספרי סיפורים
סדנת בית הלוחם מחזור שני
סדנת מוזיאון חצר היישוב 2011
סדנת מוזיאון חצר היישוב 2012
קהילת החרשים
הופעות
"מהמיל עד המילניום"
"קריאטרון"
יום הולדת לסבא או לסבתא
'ימי הרדיו'
מאאתיים סיפורים ירושלמים
מדברים בעברית ירושלמית
על ריבי אליהו - מתוך 'ימי הרדיו'
נוסטלגיה
גלויות שלמה נרינסקי.
המחבט
המסטינג
הפליט
הפרימוס
הרדיו
חפצי הבית
יום כביסה
ימי הצנע
משחק החישוק
משחקי ילדות
סיגריות ופרסומות
סיפורו של ספר הטלפונים
סיר הפלא
קופת ק.ק.ל
קרפיון באמבטיה
שירת אנשים - שירת הטלפון
צור קשר
מפת אתר
תקנון
עמוד הבית
סיפורים נוספים:
מקבץ שאלות אבסורדיות
מקבץ שאלות ותשובות
סיפורים לשבת
קובץ 32
קובץ 36
קובץ 37
קובץ 38
קובץ 39
קובץ מס' 24
קובץ מס' 25
קובץ מס' 26
קובץ מס' 27
קובץ מס' 28
קובץ מס' 30
קובץ מס' 31
קובץ מס' 33
קובץ מס' 35 ביוגרפיה של שועל
קובץ מס' 40
קובץ מס' 45
קובץ סיפורים 11
קובץ סיפורים 12
קובץ סיפורים 13
קובץ סיפורים 14
קובץ סיפורים 15
קובץ סיפורים 16
קובץ סיפורים 17
קובץ סיפורים 20
קובץ סיפורים 21
קובץ סיפורים 22
קובץ סיפורים 23
קובץ סיפורים מס' 29
קובץ סיפורים מס' 3
קובץ סיפורים מס' 34
קובץ סיפורים מס' 4
קובץ סיפורים מס' 7
קובץ סיפורים מס' 8
קובץ סיפורים מס' 9
קובץ סיפורים עשירי
קובץ סיפורים קצרים מס' 5
קובץ סיפורים קצרים מס' 6
שני סיפורים
תיאטרון
תיקייה מס' 18
תיקייה מס' 19
עמוד הבית
»
סיפורים
»
תחום כתיבה ומחקר
»
תיקיית חיים מזר
»
סיפורים מתמטיים עם הגיון עקום
סיפורים מתמטיים עם הגיון עקום
נכתב על ידי: חיים מזר
נוף מתמטי
מסביב לעיר נבנו עמודים במרחק של 4 מטר אחד מהשני. לאחר דיון ממושך בדבר ייעודם של העמודים, הוחלט לחברם במסכים. מול המסכים ובתוך העיר הותקנו מקרנים שהקרינו על מסכים אלה תורות מתמטיות שונות. תושבי העיר שחלונות בתיהם פונים לעבר המסכים, יכולים לקרוא להנאתם מאמרים במתמטיקה, תרגילים ברמות שונות, גרפים ועקומות לא ליניאריות תוך מתן הסבר איך מגיעים אליהם.
הסיסמה המלווה מופע אור קולי זה היא "הסבר פניך למתמטיקאי הפוטנציאלי". כל שנשאר הוא לפתור משוואה עם נעלם אחד. מי הוא הנעלם שהגה רעיון זה?
מתמטיקה.
לאחרונה הוכנס מקצוע חדש לתוכנית הלימודים והוא מתמטיקה אורטופדית. יכולה להישאל השאלה בשביל מה זה טוב? התברר שתלמידים משתוללים יתר על המידה. הם קופצים במדרגות, קופצים מגגות ועוד כהנה מרעין בישין. התוצאה הבלתי נמנעת, לא פעם נקעים ושברים בידיים, ברגליים ובאגן. התלמידים נשלחים לבתי חולים לניתוחים. הוחלט לנצל את המצב ללימודי שברים במתמטיקה. כדי להבין במה מדובר, נמחיש זאת באמצעות דוגמה. אם לתלמיד כתוצאה מקפיצה מגג נשברת כף היד, יש לחשב מה אורכה של כף היד ומתוך ידיעה שהיד לפני הפגיעה היתה שלמה, אפשר ללמוד מה האורך היחסי של כף היד ומתוך זה לחשב את האורך היחסי של חלק היד שלא נפגע.
פונקציה.
אור המנורה מאיר את השולחן. מכיון שהחזר האור מהשולחן הוא חזק, קרני האור מתפזרות לכל הכיוונים, כולל המפסקים. אם מקור האור הוא אחד ובחדר מפסק אחד, קרן האור פוגעת גם במפסק והחדר מוחשך. אם פיזור האור איננו אחיד קיים סיכוי שקרן אור לא תגיע למפסק והחדר יישאר מואר. לפני שמכניסים לחדר ריהוט נוסף יש ללמוד הסתברות כדי לדעת מה הם סיכויי ההארה בחדר. הסתברות זו היא פונקציה של מספר מקורות האור, מספר המפסקים, מספר השולחנות ומידת ההחזר של האור. לכך קוראים פונקציה רבת משתנים.
גג.
מציירים גג של בנין רב קומות. מציבים עליו כיסא ונחים. לאחר מכן פותחים את דלת הגג ויורדים במעלית לקומה ה-45. כמה קומות יש בבנין?
שיעורי גיאומטריה
.
בשיעור גיאומטריה המרצה שרטט על הלוח מעגל. ממרכז המעגל נשמעו הלמות פטישים. בניסיון לברר מהיכן נשמעים קולות מוזרים אלה, נמצא שהפטישים מנסים לדעת מה קוטר המעגל. על פי התשובה שקיבלו הם הגיעו למסקנה שההיקף הוא קו רצף סגור שכל מי שנמצא עליו שומע את רעש הפטישים בעוצמה שווה. ככל שההיקף גדול יותר העוצמה הולכת וקטנה בריבוע המרחק. בגלל שכיחותה של תופעה זו הוחלט להעביר את שיעורי הגיאומטריה באולמות גדולים ולצייד את התלמידים ואת המרצים במכשירי קשר.
בחינה.
הציוד הוכן מבעוד מועד. כאשר הגיע התאריך המיוחל, הצוותים התייצבו במחסנים וקיבלו מעדרים עשויים מקרח. כל אחד קיבל את המעדר האישי שלו, מעדר שהותאם למידות שלו (משקל, גובה, מספר נעליים) וכולם החלו לצעוד בשלשות. כשהגיעו לאתר המיועד הם הסתדרו ברביעיות ובהישמע "החטף מעדר" הצמידו את מעדריהם לחזם. כעבור מספר דקות החלו לעבוד במרץ. הם חפרו באדמה תעלות באורך מספר קילומטרים. בשל העבודה המאומצת המעדרים הפשירו וכל 50 מטרים קיבלו מעדרים חדשים. בהנחה שנחפרו תעלות באורך 5 ק"מ נשאלו השאלות הבאות: 1. בכמה מעדרים השתמשו? 2. מה מספר החופרים? 3.מהו קצב ההפשרה של מעדרי הקרח? 4.מי מייצר מעדרי קרח? 5.בשביל מה זה טוב? 6.למה אתה הנבחן משתתף במבחן זה? 7.איך מגיבים שאר הנבחנים לשאלה מספר 6?
פגישת משולשים.
כאשר משולש פוגש משולש הוא קד בפניו קידה קלה. השאלה המתבקשת היא מהי זווית הקודקוד בשעת הקידה?
צחוק.
ניקח את הביטוי "
צוחק מי שצוחק אחרון"
. למילה האחרונה נקרא n. אם ניקח 1 -n , אפשר יהיה לקרוא לה צוחק או שמא לא צוחק. ואם 2 -n עצוב או לא עצוב? .
© כל הזכויות שמורות
כ', שבט, תשע"ג. 31.1.13
מפת אתר
|
תקנון האתר
עוצב על ידי לנה עצבה
Time: 14/06/2023 07:35:00
Template: Story